18-Sessizliğin Sesi Grubu'nda Yazar Olabilmek

Bazı dostlarımız, özel mesaj ve mail yoluyla "Sessizliğin Sesi Grubu"na dahil yayınlar içinde;
I - Kendilerine ait yazıların yayınlanması ve
II - Fotoğraflarının sergilenmesini istediklerini, bunun için neler yapmaları gerektiğini soruyorlar.
  • I - YAZILAR İÇİN
    İki kuralımız var:
    1-Yayınlanması istenen yazının; anlaşılır bir anlatımının olması, kullanılan Türkçeninse yazım kurallarına uymasıdır.
    2-Üstteki maddeye uygun bir yazı yazmaya samimi olarak çaba harcadığı belli olan kişilerdeki Türkçe hatalarının düzeltilmesine hiçbir koşul ileri sürmeksizin yardımcı oluyoruz. Bunu görev kabul etmiş arkadaşlarımız var. Bu konuda tek ricamız; yazısı yayınlanan dostlarımızın, gönderdiği taslakla yazının son hâlini karşılaştırması ve bir sonraki yazısında aynı hatalara düşmemeye gayret göstermesidir. Hepsi bu...
    Maalesef ara sıra karşımıza çıkan bazı tiplerin yazılarını da
    "DAVRANIŞ BİÇİMLERİNİ DEĞİŞTİRMEDİKLERİ" sürece yayınlamıyoruz. Bunlar genelde;
    a-Zamanım çok değerli siz düzeltip yayınlayın
    b-İnsanların faydalanmasını istediğim için hemen yayınlanması gerekiyor. Bu nedenle düzeltmeleri yapamadım. Sizin okuyup düzeltme yaptığınızı biliyorum.
    c-Siz benim yazımda, düzeltilemeyecek kadar çok imla hatası ve anlatım kargaşası olduğunu söylüyorsunuz. Oysa benim bu yazım, çok ünlü ...... dergisinin ... sayısında hiçbir değişikliğe uğramadan yayınlandı. Siz Türkçeyi onlardan iyi mi biliyorsunuz ki beni ve onları hatalı görüyorsunuz?

    Komik bulduğumuz bu tutumlar hakkında yorum yapmak istemiyorum. Davranışlarını ve gönderilerini düzeltmedikçe yazılarını neden yayınlamadığımızı anlatabildiğimi umarım.

    II - FOTOĞRAF SERGİLERİ İÇİN
    Fotoğrafların, sanatsal değerinin olmasından çok; bir şeyler anlatabilmesi, bir şeylere tanıklık edebilmesi önemlidir.
    Sergi sahibi aynı zamanda sergisinin küratörlüğünü de yapmak zorundadır. Sıralaması da tamamlanan eserler sergiye konulacak ismin yazıldığı bir dosya içinde sessizliginsesi.tr@gmail.com adresine gönderilmelidir.
     
    Günay Tulun